Gezin! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Gezin! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Gezin!

Door: Suzanne Beck

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

11 Februari 2014 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal,

Na een lange tijd van afwezigheid, hier dan weer eens een berichtje. Want tsja, het is zover! Ik heb definitief een gezin, een vertrekdatum en een visum. Na een lange tijd van onzekerheid over gezinnen heb ik nu een fantastisch gezin gevonden!

Ik moet zeggen, het was een stuk lastiger dan gedacht! Ik weet niet of het aan de periode, mij of hen lag, maar heel veel gezinnen bekeken mijn profiel, maar er kwamen maar weinig berichtjes binnen. Ik heb dus daarnaast op een website, greataupair gekeken, wat mij wel hielp. Ik had binnen de kortste keren een heel leuk Nederlands gezin in Boston gevonden (of zij mij natuurlijk). Na een skype gesprek en wat mailtjes over en weer vonden we elkaar een goede match en meldden zij zich aan bij mijn agency. Helaas bleek dat ze nog geen permanente Green card hebben, en mochten ze geen au pair hosten. Na een tijd van onzekerheid (hun green card zou snel binnen moeten komen), bleek dat het gewoon niet ging lukken. Flinke teleurstelling dus, en opnieuw op zoek. Een gezin in North Carolina, niet de ideale plek, maar aardige mensen, en kindjes met leuke leeftijden (2&4). Na veel nadenken besloten dit niet te doen, door het schema van oppastijden (Meerdere korte stukjes op 1 dag, waardoor je steeds maar heel kort met de kids bent en niet zo veel kan doen), en deels toch ook een beetje de plek. Toen was mijn agency niet zo blij met mij, en vertelde me dat ik niet meer op Great au pair mocht kijken, omdat ik daar net weer een nieuw gezin had gevonden. Met de hostmom, Jenna, een hele leuke vrouw, geskypt en een goed gevoel. Zij hebben zich ook aangemeld bij mijn agency, en we zijn verder gaan mailen. Daarnaast ook een keer met Hostdad Michael geskypt, haar nog een keer gezien en ook baby Sienna gezien. Daarna kwam de vraag of ik wilde matchen. Nou, heel graag!

Over het gezin, ze wonen vlakbij (20 min.) Philadelphia. Dit ligt in Pennsylvania, en Philadelphia is zo'n 2 uurtjes van New York en Washington D.C.! Ik ga zorgen voor 3 kindjes, Hugo van 6, Stella van 3 en Sienna van 1.5 jaar oud. De oudste gaat halve dagen naar school, Stella gaat 2 dagen een paar uurtjes naar school en Sienna blijft gezellig de hele dag bij mij. Ik zal van maandag tot vrijdag werken, van ong. 8.30 tot 16.30 en zo af en toe een avondje oppassen. Ik heb een kamer beneden, met badkamer en aangrenzend aan de speelkamer (overdag)/mijn woonkamer ('s avonds). Ook is er op mijn verdieping een home gym :-). Verder heb ik een auto tot mijn beschikking.

Dan nog wat belangrijke info, ik vertrek op 17 maart! Dan vlieg ik naar New York, waar ik een paar dagen introductie en classes heb, en op vrijdag vertrek ik per trein naar mijn Hostfamily :-). Mijn visum is geregeld, dus verder nog wat kleine dingetjes, nog een afscheidsetentje en een afscheidsfeestje volgende maand en ik ben klaar voor vertrek!

Jullie horen meer als mijn vlucht bekend is!

Liefs, Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 10976

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: