Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Oktober 2013 | Nederland, Leiden

Beste Allemaal,

Na ongeveer 10 jaar dromen is het er eindelijk van gekomen (en het rijmt ook nog…). Ik ga een jaar als Au Pair naar Amerika!! Al sinds de tweede klas van de middelbare school had ik dit plan in mijn hoofd. Eerst zou ik na mijn eindexamen gaan, toen werd het na mijn bachelor, daarna na mijn eerste master en uiteindelijk na mijn tweede, ICLON master. Maar het lot had andere plannen en mijn tweede master ging (dit jaar in ieder geval) niet door. Tsja, wat doe je dan? Juist, je toekomstdroom verwezenlijken!

Dus, als alles goed gaat met het vinden van een hostfamily, zal ik begin december vertrekken. Het aanmelden, en vooral voorbereiden, is nog een hoop meer werk dan ik had gedacht. Behalve het afschrijven van mijn scriptie deze zomer (nog druk mee bezig!), moest ik namelijk ook eventjes mijn rijbewijs halen, een voorstel-brief schrijven, referenties binnenhalen, paspoort verlengen, VOG aanvragen, wensen doorgeven (max. 4 kinderen, van 0-10 jr. etc.), oppas logboek maken, verzekeringen checken en medisch gekeurd worden (en nog een tetanus prik krijgen, joepie!). Daarna gezellig naar een keertje naar Venray voor een interview en psychologische test (een best wel vreemde :-) ) en wachten op de goedkeuring. Die brief heb ik inmiddels ook binnen, dus het wachten op families kan gaan beginnen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Tags: aupair,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11049

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: