Eerste keer Philly! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Eerste keer Philly! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Eerste keer Philly!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 April 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hoi allemaal!

Ik hoor dat het bij jullie weer kouder aan het worden is, hier is het lekker aan het opwarmen! Mijn week begon erg rustig, beetje uitslapen, want ik hoefde pas om 9 uur te beginnen. Tussendoor ook nog even pauze gehad, van 10.30 tot 12.30! Daarna wel weer volop gewerkt hoor ;-). Dinsdag van 9 tot 4 uur, en daarna even naar een voordelige schoenenwinkel om modderschoenen te kopen. Met alle regen is buiten achter de kids aanhollen een modderige boel, en een paar goedkope schoenen vernielen is een stuk beter dan mijn eigen meegebrachte schoenen bemodderen! De winkel bleek niet alleen een schoenenwinkel te zijn, maar verkocht van alles! Ik heb er ook iets langer over gedaan dan gepland, moest toch de hele winkel even doorlopen!

Woensdag was de eerste lange en drukke dag. Ik hoefde pas laat te beginnen (uitslapen, skypen, heerlijk!), maar moest ook door tot laat. Verder hadden de Stella en Hugo niet alleen school, maar ook koor. Dus nadat Sienna weer wakker was, met z’n allen richting koor. Daar was ik alleen veel te vroeg, omdat ik dacht dat het veel eerder begon. Oeps. Gelukkig is er een speeltuin naast, dus daar hebben ze zich prima vermaakt! Tijdens koor met Sienna terug naar de speeltuin, dit vond Sienna totaal geen probleem, en ze had het prima naar haar zin. ’s Avonds koken en eten met de kids, en toen kwam Michael al weer thuis, best prima te doen.

Donderdag begon wel weer om 8 uur, maar om de hele routine te verbreken kwam oma om 1 uur. We waren net onze prachtige roze cupcakes aan het versieren met roze en geel glazuur. Nadat Stella een hele zooi vroegtijdige verjaardagscadeautjes had gekregen was het tijd voor een cupcake. Daarna ben ik met Hugo naar het skatepark geweest terwijl oma met de twee meiden ging wandelen. Was leuk om eens even met Hugo alleen te zijn! Vrijdag was oma er nog steeds, en was het weer eens aan het regenen. Hugo ging na school bij een vriendje spelen, dus we hadden alle tijd. Veel lezen en spelen, en daarna trakteerde oma op een pizza lunch. Oma zat boordevol goedbedoelde adviezen en is erg aardig, maar ik vond het niet zo heel erg dat ze vrijdag middag weer vertrok.

Mijn weekend was geweldig, zaterdagochtend om 10 uur weer twee nieuwe au pairs ontmoet, Katherine (Denemarken) en Judy (Polen). Het was ontzettend gezellig en het klikte prima, en voor ik het wist zaten we in de bus naar Philly om naar de Eastern State Penintentiary te gaan. Deze gevangenis wordt gezien als de eerste echte penintentiary in de wereld. Indrukwekkend. Ik heb in Ierland al een aantal gevangenissen bezocht (I sense an obsession…), en deze sloot prima aan in het rijtje. Megagroot en veel te zien. Interessante audiotour! Tegen half 5 werd het tijd om terug te gaan, want ik moest ’s avonds oppassen. Terug met de trein (toch wel iets comfortabeler dan met de bus!) en de rest van de avond met de kids doorgebracht. Heb ze voor het eerst in bad gedaan, en ze hebben een vreemde kraan! Heb dus per ongeluk de bubbels van het bubbelbad ingeschakeld toen ik aan het zoeken was voor de juiste aan knop voor de kraan. De bubbels gaan meteen uit als je op dezelfde knop drukt (wat ik uit reflex meteen deed), maar gaan een half uur later opnieuw aan. Jenna zei dat dit prima uitkwam, want de kids willen regelmatig niet uit bad komen, en Sienna en Stella zijn beide bang voor de bubbels :-). En inderdaad, een tijd later, afdroogtijd. Geen reactie. Bubbels gaan aan, Sienna staat meteen op om uit bad getild te worden en Stella sprong zo ongeveer uit het bad. Supergrappig. En maar een heel klein beetje zielig. Daarna boekjes lezen en geen kik meer gehoord. Zo is oppassen nog eens makkelijk!

Zondag opnieuw naar Philadelphia, waar ik afgesproken had met Flor. Ze heeft me de hele stad laten zien, lopend. Wat prima te doen was, veel te zien en mooie stad! Ze heeft me ook meteen een Philly Cheese steak laten eten, waar ik toch wel benieuwd naar was! Verder veel groen, relatief rustig (vergeleken met NY zeker!) en mooie, oude gebouwen. Niet overal naar binnen geweest, dat komt later nog, maar wel bijna overal langs gelopen. Heb nu wel het idee dat ik redelijk mijn weg kan vinden, dus ik kan makkelijk terug! Dit was dus mijn eerste weekend naar Philadelphia, en dat was zeker leuk! Toch leuker dan thuis en in de buurt rondhangen. Volgende week met Kim (Nederlands) en Monica (Mexico) naar de King of Prussia mall, een mall met meer dan 400 winkels, dus daar we vermaken we ons wel een dagje!

Er staan meer foto's op facebook, en als je benieuwd bent naar de kids, stuur een mailtje en ik stuur je wat (superschattige) foto's (de ouders willen geen foto's op internet).

Volgende week meer!

Liefs,
Suzanne

  • 10 April 2014 - 13:05

    Maria:

    Lieve suus,
    Wat doe je leuke dingen! En het gaat goed zo te lezen, met Fam. En Kids, en maatjes maken.
    Leuk als je wat foto's van de Fam. Stuurt.

    Liefs,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10958

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: