Verdwaald! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Verdwaald! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Verdwaald!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 April 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hoi allemaal!

Ik loop een beetje achter, maar dat haal ik vanzelf wel in! Laten we weer even teruggaan naar 7 april, want daar was ik ongeveer gebleven. Die maandag was vrij rustig, kids waren lief, dus dat scheelt al een hoop. Het zou de eerste keer worden dat ik Stella naar voetbal moest brengen, maar vanwege de regen ging dat niet door. In plaats daarvan koekjes gebakken, erg goed gelukt!

Dinsdag zoals altijd weer aan het oppassen geslagen, lekker naar de bieb geweest met de kids en op hier en daar een driftbui na ging het prima! Met Hugo zijn huiswerk gemaakt en lekker gespeeld. Nadat ik klaar was lekker een tijdje met mamma geskypt, daarna eten. ’s Avonds op naar de Barnes & Noble (boekwinkel), want die verkopen de Nook HD+, een e-reader en tablet in een. Erg voordelig, en het klonk allemaal prima. Dus ik wilde hem toch nog maar even in het echt gaan bekijken voor ik hem zou bestellen. Jenna vroeg of ik meteen even langs de dollar store wilde gaan, want die zit ernaast. Ik met mobiele navigatie op weg, en helemaal goed aangekomen. In de dollar store mijn ogen uitgekeken. Wat kun je een hoop dingen voor een dollar krijgen, niet normaal! Snoep, boeken, borstels, eten en drinken, make-up en andere verzorgingsproducten. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het wel! Behalve de lijm die we nodig hadden, ook wat leuke dingen gehaald voor Pasen. Foam vormpjes (ei, kuiken, paashaas ed.), en stickers die je daar op kunt plakken. Grote hit, merkte ik een paar dagen later! Barnes en Nobles was niet zo groot als ik had verwacht, maar wel een prima boekwinkel. Ik kwam erachter dat Lauren Graham (Lorelai uit Gilmore Girls) een boek heeft geschreven, dus die kon ik niet laten liggen! Na een rondje langs de andere winkels te hebben gelopen (moet zeker nog een keer terug!) weer terug de auto in. Mobiele navigatie aan en op weg. Helaas viel mijn mobiel halverwege uit, en in het donker was mijn richtingsgevoel niet goed genoeg. Ik wist op een gegeven moment dat ik niet op de juiste weg zat, maar hoe het nu wel moest? Ik dus maar omkeren en op zoek naar de juiste weg. Na een tijd dwalen (en piekeren) vond ik een weg waarvan ik de naam herkende. Niet dat ik wist waar die was en hoe die naar huis leidde, maar ik zag het als een goed teken. Na een tijd rondrijden (en vele malen omkeren) eindelijk de weg gevonden die ik wel herkende! En toen was ik dus nog maar 2 minuten van huis verwijderd. Ik heb ervan geleerd! Ik heb nu een auto oplader voor mijn mobiel ;-).

Woensdag was een prima dag. Behalve dan dat Stella dacht dat vandaag haar ‘Best Day Ever’ was op school. Elk kind heeft in haar programma zo’n dag, waarbij ze extra in het zonnetje wordt gezet (cadeautjes, kroon en een geweldig zelfgemaakt verhalenboek met Stella in de hoofdrol). Dat betekende dus tranen ’s ochtends. Maar gelukkig zijn die weer snel gedroogd en was school verder prima. Vandaag meteen de Nook besteld (ontzettend bedankt Jan en Edita, hij bevalt supergoed!). Na het werk uit eten met Katherine, de Deense au pair waarmee ik ook naar Philadelphia was geweest. Lekker Italiaans, maar het kan beter. Daarna een heerlijke White hot chocolate mocha latte. Tsja, Amerikanen zijn erg goed in koffie met hele lange namen, gelukkig zijn ze wel erg lekker!

Donderdag was dan eindelijk Stella’s Best Day Ever, en daar moest ze natuurlijk ook op gekleed zijn. De mooiste prinsessenjurk en schoenen aan en ze was er helemaal klaar voor! In de tussentijd met Sienna door het centrum van Wayne gelopen. Normaal gaan we daar altijd de bieb in, maar het was zulk lekker weer dat we gewoon even een rondje zijn gaan lopen. Aan de overkant zit een brandweerkazerne, en dat hebben we geweten! We hebben in 10 minuten drie auto’s zien uitrukken. Spitsuur, want daarna viel het mee en hebben we ze niet meer gehoord. Stella weer ophalen van school, die vol met verhalen zat. Haar nieuwste Best Day Ever boek moest natuurlijk uitgebreid gelezen worden. Heel leuk gedaan door haar juffen, de titel was CinderStella. Ze is gek op prinsessen, en zeker Cinderella, dus het viel in de smaak. Verder veel prinsessencadeautjes. Als lunch lekker buiten kunnen picknicken, en daarna het grootste deel van de dag buiten doorgebracht.

Vrijdag met de twee meiden naar de bieb en de speeltuin bij het park gemaakt. Daar maakten ze snel vriendjes met twee andere meisjes, dus ze vermaakte zich prima tot we naar huis moesten. Ze gingen rond 12 uur weg om het weekend in Virginia door te brengen. Jenna had een reünie van haar universiteit, dus ik had het hele weekend voor mezelf. Nadat ze weg waren eerst nog een paar uurtjes gespendeerd aan het uitmesten van de speelgoedkasten, dat was mijn taak voor het weekend. Mijn Nook werd ook die dag bezorgd, dus die is meteen uitgebreid getest, ingesteld en in gebruik genomen! ’s Avonds nog even wat boodschappen gehaald voor het bakken de volgende dag.

Zaterdag was een lekkere luie dag! Niet te laat op, want ik had een Skype bakdate met Kirsten! Appeltaartjes in appels gebakken. Het idee was prima, de uitvoering iets minder. Dit lag uiteindelijk voornamelijk aan het deeg, dat had wat zoeter gemogen. Omdat dat wat tegenviel, maar meteen een nieuwe lading koekjes gebakken, Red Velvet white chocolate chip cookies. Goddelijk. Serieus, die blijven voorlopig populair. De rest van de dag voornamelijk skypend doorgebracht, en verder achter mijn Nook. Zondag met mijn mede-nederlandse au pair Kim naar de King of Prussia Mall. Niet voor niets een van de grootste malls in Amerika. Ik moest van waar ik aan kwam rijden nog 5 minuten rijden voor ik bij de juiste parkeerplaats was. Lekker rondgelopen, wat shirtjes gekocht, ijs gegeten (altijd goed) en verder rondgelopen. Geslaagde dag. ’s Avonds weer lekker gegeten en na het eten bijgekletst met Jenna en Michael over hun en mijn weekend.

Zie mijn volgende blog voor de volgende week! Stella’s verjaardag komt eraan :-).

Veel liefs,
Suzanne

  • 23 April 2014 - 13:19

    Maria Antoinette:

    Ha Suus,
    Wat leuk je verslag. Minder van die verdwaaltocht! Lijkt mij een beetje eng om de weg niet meer te weten, zeker in het donker. Maar leerzaam en zo leer je uiteindelijk wel de weg kennen.
    Je doet leuke dingen met de kinderen en voor jezelf zo te lezen. Driftbuien en verdriet in het engels leer je ook mee omgaan. Ook wel verantwoordelijk werk, lijkt me.
    Van de foto's krijg ik wel een beetje idee van de sfeer daar. Groen, ruim, zonnig en van die gebouwen met pilaren. Grappig.

    heb het goed verder. Hier gaat het goed, ik herstel van de val. pijn gelukkig sinds gister minder. Ik geniet van mijn schrijfopleiding met leuke opdrachten!

    Liefs, ook van Emmy
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10980

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: