Intro & Eerste week - Reisverslag uit Galway, Ierland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Intro & Eerste week - Reisverslag uit Galway, Ierland van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Intro & Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 September 2015 | Ierland, Galway

Hoi iedereen,

Bij dezen weer een nieuw verslag voor een nieuwe reis! Ja ja, weer opnieuw mijn koffers gepakt en dit keer vertrokken naar het prachtige Galway. Ik heb een geweldig gezin gevonden en besloten nog een jaartje als au pair te gaan werken.

Introductie van het gezin: Rachel (mum), Kenny (dad) en Elliot (5) & Audrey (2,5). Rachel komt oorspronkelijk uit Amerika, en heeft een jaar als au pair gewerkt in Amsterdam :-). Ik heb het ongeveer andersom gedaan! Ze wonen dus in Galway, 10 minuutjes fietsen van het centrum. Rachel studeert weer fulltime, en begint volgende week, dan begin ik ook echt. Tot nu toe is het vooral meelopen, helpen en wennen. Dat ging trouwens bijzonder goed, de kinderen vinden het geweldig dat ik er ben (altijd een opluchting!) en de ouders zijn heel lief.

Korte samenvatting van mijn week is als volgt. Vorige week woensdag ben ik vertrokken (na een goed uur vertraging) en weer veel afscheidsknuffels. Eenmaal aangekomen op Dublin de bus gepakt naar Galway, waar Rachel me bij de bus kwam ophalen. Korte tour door het huis gekregen (wordt nog veel verbouwd) en gekletst met thee en koekjes. De volgende ochtend stonden de kids te stuiteren om me te zien, ik kreeg meteen knuffels en de uitgebreide tour. Het zijn hele lieve kinderen, en zo ontzettend grappig. Audrey praat nog niet helemaal verstaanbaar, maar ik kan inmiddels behoorlijk wat verstaan. En Elliot is altijd beschikbaar als tolk, die verstaat haar namelijk 100%. Donderdag en vrijdag verder veel binnen geweest (het regende nogal), maar wel de speeltuin, bieb en een paar winkels gezien. Zaterdag gingen we met z'n allen naar het centrum, ik met Audrey achterop de fiets, Kenny met Elliot, en Rachel haalde de nieuwe auto op en kwam dus met de auto. We zijn naar Charlie Byrne's bookshop geweest, die hebben 's ochtends storytime voor kinderen, en in die tijd ben ik mooi de hele winkel doorgeweest. Ik ben bang dat ik dit jaar met behoorlijk wat nieuwe boeken ga thuiskomen.

Geluncht op de markt, daarna nog een vissenvriendje gekocht voor Tipps, de andere vis en weer teruggefietst. Thuis even rustig aan gedaan en daarna met z'n allen naar een pub voor de rugby wedstrijd. Kenny en zijn familie zijn gek op Rugby, Rachel heeft het snel omarmd, en ik moet zeggen, als ik er wat meer van begrijp ga ik het vast ook leuk vinden! Na de pub nog even naar de Prom in Salthill en daar langs het strand gefietst (kids) en gelopen (wij). De vloed was heel hoog, het strand was ongeveer verdwenen. Daarna nog even mijn fiets opgehaald en rondgefietst.

Zondag gingen ze voor een meeting naar Dublin, dus ik ging op mijn fiets de buurt verkennen. 's Ochtends even rustig aan gedaan, en begin van de middag naar het winkelcentrumpje, over de campus crossen, helemaal goed. Ze kwamen eind van de middag thuis, ik was inmiddels ook thuis en lekker aan het lezen.

Maandag was Audrey's eerste dag op haar playschool, en dat ging best wel prima! Rachel, Elliot en ik gingen even naar het centrum om wat dingen te regelen en een lunchbox te kopen voor Elliot's eerste dag dinsdag. De rest van de middag lekker gespeeld!

Dinsdag was Elliot's eerste schooldag, en hoewel ze het even moeilijk had, ging het verder prima! Audrey was een ander verhaal, die had het heel moeilijk. Toen we eenmaal weg waren ging het al een stuk beter. Daarna lekker een tijdje vrij, dus gelezen, wat series gekeken ed. Rachel zou de kids oppikken en even naar het strand gaan, ik bleef nog even thuis. Daarna weer met ze gespeeld, ze hebben een geweldige fantasie! 's Avonds voor het eerst gereden, wel vreemd, je hele perspectief is anders aan de andere kant van de auto. Maar het ging best goed! Op een behoorlijke heuvel had ik het even moeilijk, maar het links rijden voelde wel normaal. Ik heb 1 straat waar ik aan de rechterkant wil gaan rijden als ik daarnaartoe afsla. Toen dat allemaal goed was gegaan zijn we film gaan kijken :-).

En toen was het vandaag! Vanochtend heb ik naar Audrey's playschool gereden, en morgen ga ik het alleen doen. Helpt misschien ook bij het afscheid nemen, dat was wel weer even drama. Rachel is nu koffie drinken met een vriendin en haalt dan de kinderen op, dus ik heb weer lekker een ochtendje voor mezelf. Vanavond ga ik een andere au pair ontmoeten, wat drinken in een pub. Ben benieuwd, ben er wel aan toe om wat andere mensen te ontmoeten. Maar ook dat komt vast wel goed! Ik ben hier in ieder geval prima op mijn plek!

Tot de volgende update (ik heb geen illusies meer dat het wekelijks gaat gebeuren, dus er verschijnen gewoon om de zoveel tijd updates over mijn leventje hier :-)

Heel veel liefs,

Suzanne

  • 02 September 2015 - 15:54

    Iris:

    Waaat ik wist helemaal niet dat je dit ging doen! Wat vet zeg! Ook leuk om dingen te lezen over een plaats/land waar ik daadwerkelijk geweest ben en dus een beetje een idee heb waar je het over hebt. Also, Charlie Byrne's! <3 Laat Grote Suus je maar niet horen. ;)

  • 04 September 2015 - 12:41

    Mamma:

    Het klinkt allemaal weer erg leuk dus het gaat dit jaar helemaal goedkomen!
    Veel liefs van je mamma die je heel erg mist, snif snif

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10934

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: