Week 26: Cluster meeting - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 26: Cluster meeting - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 26: Cluster meeting

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 September 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hi!

Nieuwe week, nieuwe dingen. Deze week was vrij rustig, maar ik had wel mijn eerste lessen: Spaans en gebarentaal. Vooral de tweede is heel erg leuk! Verder vrij weinig gedaan doordeweeks, maar toch genoeg voor weer een verslagje.

Maandag heeft Jenna Stella naar school gebracht, en heb ik een bankhang ochtend met Sienna gehouden. Superchill, beetje boekjes lezen, kletsen, spelen. We vermaakten ons prima! Verder 's middags nog even geskypt, maar buiten dat geen bijzondere dingen. 's Avonds voor de verandering maar eens lekker thuis gebleven. Deze dag was wel een beetje vervelend, omdat Jenna had gezegd dat ik te laat zou zijn voor mijn les omdat ze naar een afscheid moest, haar tante is overleden. Nu vind ik dat natuurlijk heel erg voor haar, maar zij is degene die vervanging moet zorgen in zo'n geval. Ze wist het namelijk in ieder geval 5 dagen van tevoren. Ik heb dus met mijn counselor even gepraat en met mijn moeder, het is gewoon rot, omdat zij niet begrijpt dat die klassen voor mij wel belangrijk zijn, en helemaal zo'n eerste les.

Vanochtend ben ik expres eerder naar boven gegaan, omdat Michael er dan nog is. Zo wilde ik nog even proberen omm het hem te praten, of hij niet eerder thuis kon komen vanwege mijn les. Hij komt normaal om 6 uur uit z'n werk, en dan begint mijn les. Tot mijn grote verbazing zegt Jenna tegen Michael dat ik wel meteen weg moet als hij thuiskomt, omdat ik les heb. Vraagt Michael hoelaat hij thuis moet zijn voor mij. Zegt Jenna doodleuk dat dat niet uitmaakt, maar dat om 6 uur mijn les begint! Serieus jongens, dat kan niet. Michael zegt daarop meteen dat hij dan rond 5 uur thuis is, zodat ik op tijd weg kon :-). Geweldig dus. Maar ze had het hem dus blijkbaar niet eens gevraagd... Dat viel me wel heel erg van haar tegen dus. Maar goed, verder heeft Sienna lekker buiten een rondje gefietst, vindt ze altijd helemaal geweldig. Wel heerlijk dat er een stang aan haar driewieler zit, kun je haar toch nog een beetje sturen als ze weer eens in het midden van de weg belandt. We hadden lekker makkelijk sandwiches voor lunch. En keurig op tijd kwam Michael dus thuis, en kon ik op weg. Ik ontmoette Laura daar, en samen gingen we naar de les, waar we meteen het alfabet, kleuren en tellen hebben geleerd, in sign language (gebarentaal).

Woensdag hadden Sienna en ik veel lol, eigenlijk om niets, maar we hadden gewoon een leuke ochtend. De rest van de dag ging ook snel voorbij. Ik had s' avonds zin om er uit te gaan, en er was een starbucks meeting voor au pairs, dus daar ging ik even langs. Helaas was er nog niemand toen ik netjes om 8 uur daar was, en om half 9 en een frappucino later nog steeds niet. Toen ben ik lekker naar de bieb om de hoek gegaan (ja, alles is laat open), en wat boeken uit gaan zoeken. 's Avonds dus lekker lezen :-).

Donderdag ben ik met Sienna naar de Dollar store geweest en lekker door de Barnes & Nobles, de boekwinkel gewandeld. Heerlijk gekeken, en Sienna vermaakte zich prima, en gedroeg zich keurig. Het is zo'n lekker kind! 's Avonds had ik weer les, Spaans dit keer. Het viel me een beetje tegen, het was erg simpel, en het werd heel schools gedaan. Alles nazeggen, 3 keer hetzelfde uitleggen, maar ach. Het was ok. Daarna met was meiden nog frozen yoghurt gehaald en buiten gekletst tot het echt te koud werd.

Donderdag hebben we een vlag gemaakt voor de au pair olympics, de clustermeeting. We hadden een groot vel karton, en dus simpel de nederlandse vlag gekleurd. Daarna plaatjes van nederlandse dingen uitgeknipt en op de vlag geplakt. Hij was heel leuk geworden, en Stella vond het superleuk om te doen :-). Verder hebben we Star Wars cupcakes gebakken, en ze waren best mooi geworden, al zeg ik het zelf ;-). 's Avonds was het verjaardagsfeestje van Stephanie, en haar ouders waren er ook! Die zouden zaterdag weer vertrekken, dus dit was hun laatste avond. Er waren gezellig wat au pairs, en het was heel leuk om haar ouders te zien!

Zaterdag ben ik met een grote tas naar het treinstation gelopen (45 min. en zonder stoep...), ik kon de auto niet meenemen, die kan niet 's nachts bij het station staan, en mijn hostparents waren weg. Maar dat wilde ik dit jaar sowieso een keer proberen, dus het kwam goed uit. Het was lekker warm. De trein naar philly gepakt, en in Philly aangekomen lekker rondgelopen. Ik wilde naar het visitors centre, om wat foldertjes voor mamma mee te nemen voor als ze hier is. Daarna Stephanie gevraagd hoelaat ik kon komen. Haar ouders hadden het appartement nog een extra nachtje geboekt, dus Stephanie vroeg ik ik die nacht ook wilde blijven slapen. Haar ouders waren net weg, dus ik kon komen. Maar ze had het heel moeilijk, dat was wel naar voor haar ook. Even rustig bijgekomen binnen, en op een gegeven moment afleiding zoeken. We hebben onze Halloween outfits gescoord, zijn wat gaan winkelen en gaan eten. ' s Avonds een cocktail gedronken, maar het niet zo laat gemaakt.

Zondag bijtijds weer naar huis, want ik ging met Michael en de kids naar de clustermeeting. Deze was ook voor de families, en ze hadden een soort van sportdag georganiseerd, met allerlei kleine spelletjes. We werden verdeeld in 2 teams, en toen kon de pret beginnen. Een ei race, met de ei op een lepel zo snel mogelijk naar de lijn en terug, in estafette vorm. Wij wonnen :-). Het tweede was met een hoed op rondje rennen, maar je mocht niet je hoed verliezen. Een van de andere spellen was benen aan elkaar binden en heen en weer lopen. Het laatste was wel heel leuk, we moesten overgooien met een ei :-). Iedereen stond in een cirkel, en je gooide het ei naar de buurman/vrouw. Als het ei de cirkel rond is, neemt iedereen een stap naar achter. Heel grappig spel. En alle kinderen kregen natuurlijk een prijs :-).
Na de meeting met Elza mee, en even een frozen yogurt shake gehaald, en lekker bijgekletst. Tussendoor even naar huis en eten, en 's avonds wat drinken met Stephanie.

En dat was alweer een weekje. Ik merk dat ik er toch een lang verhaal van heb weten te maken... Sorry :-). Het was niet zo'n interessante week, maar volgende week is beter! Mamma komt hier :-). Veel zien, veel lopen en veel voetpijn. Maar het zal het waard zijn :-).

Veel liefs, tot snel!

Suus

  • 20 Oktober 2014 - 09:55

    Maria:

    Ha Suus,
    Zo saai is t nou ook weer niet! Het echte leven van een aupair gaat ook niet altijd over rozen, zo te lezen. Ook dat is een ervaring, lijkt me. Als er zo iets is als niet denken aan jouw lessen. Dat voelt niet fijn lijkt mij. Dit is belangrijk voor jou en even niet in het teken van kinderen, huis en zorg daarom heen. Al is dat laatste natuurlijk waarom je daar bent. En wachten voor een meeting en dat er dan niemand komt is ook niet leuk.
    Maar je weet er toch steeds wat van te maken. Fijn dat er een bieb is en dat je van lezen houdt.
    Die wedstrijd spelletjes op feestjes lijken Meern gezellig en leuk om te organiseren en om te doen!
    Gelukkig zie je ook wel veel collega aupairs. Je hebt toch ook gesprekken en samen dingen doen nodig met mensen van je eigen leeftijd c.q. volwassenen.
    Fijn dat de vader toch op tijd voor jou thuis was. Ja, gebarentaal lijkt mij geweldig om te leren. Wilde ik ook altijd al. Leuk om dat in t Engels te leren.

    Hier vermaken Emmy en ik ons met Jip en Joep in huis. Twee puberkatertjes die van alles overhoop halen en overal in zitten en alles kwijt maken. Emmy haar puzzelspulletjes onder het tapijt, soepkommetjes uit de kast (kunnen ze niet echt tegen), kleine cherry tomaatjes uit de vensterbank in de hoeken van de kamer,.Muizenspeeltjes in het waterbakken, en sachets met een speeltje van neef Bono over het bed rennen. (Zit een belletje in)

    Wij zijn ook een soort aupair voor de kippen van de achterbuurten, de kater van de buren, Paula en Elise die in mijn kantoor slapen vanwege de buren en Harry de hond van Emmy haar broer. Dat laatste ging gelukkig niet door!
    Je begrijpt dat wij af en toe gesloopt in bed liggen!

    Succes daar. Inmiddels heb je t bezoek van je moeder alweer achter de rug. Zal wennen zijn!
    Liefs van hier,
    Maria

  • 06 December 2014 - 23:11

    Mamma:

    Michael is echt lief!
    En hij heeft mij gezoend en jou nog niet...haha
    Een leuk verhaal hoor!!
    Kisses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10956

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: