Week 30: Pompoenen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 30: Pompoenen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 30: Pompoenen!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hoihoi!

Weer een week met veel te doen in het weekend, en dat zijn de beste weken! Alles gaat nu om Halloween, en dat is heel leuk om te zien. Ook al begint het in Nederland een beetje te komen, hier is het echt een big deal!

Maandag had Stella vrij, maar ze had wel een Frozen partijtje. Ik heb haar afgezet en Wow, die hadden er veel werk van gemaakt! Serieus, alle versieringen zelf gemaakt en door het hele huis. Verder kwam er ook een Elsa om te schminken, en was er een goochelaar. Toen ze thuiskwam had ze ook een hele goodiebag vol met spullen. Daarna even rustig aan gedaan en 's middags had ze weer een playdate met het buurmeisje. Is altijd heerlijk, ze kunnen zo lekker samen spelen, heb je geen kind aan!

Dinsdag Stella naar school gebracht en met Sienna naar het postkantoor (die vindt dat geweldig), waar ze werd aangezien voor mijn kind. Blijft grappig als dat wordt gezegd! Daarna naar de bieb en Stella weer ophalen. Lunchen en even tv kijken. Daarna heb ik de pompom geïntroduceerd bij Stella, ik vind dat als kind zo leuk om te doen! Uiteindelijk heb ik ook het meeste gedaan, maar ze vond het wel heel leuk! Nog even buiten spelen en ik was weer klaar. 's Avonds weer les, gebarentaal, en het blijft superleuk. Ik vind het echt ontzettend interessant en de lessen zijn ook echt leuk om te doen! Verder zit Laura ook in de klas, dat maakt het natuurlijk ook gezellig :-).

Woensdag weer met Sienna naar Tyler Arboretum, ik vind dat echt een geweldige plek! Zo leuk om daar lekker rond te lopen, en met dit weer is het heerlijk. Gelukkig is Sienna ook happy om daar heen te gaan :-). Zingen in de auto toen we Stella moesten ophalen, dat doet ze sinds kort en het is zo schattig! Dan gaat ze ineens het alfabet zingen, of 5 little monkeys, half door elkaar. Een nieuwe favoriet is ook de wielen van de bus. Al met al een prima dag dus!

Donderdag een korte dag, ik hoefde maar tot 3 uur. 's Ochtends zoals bijna elke week naar de bieb, voor storytime met Mr. Laurent, en een playdate met Ana, wat betekent dat ik weer even lekker bij kan kletsen met Elza, en kleine Declan weer even kan zien! Altijd gezellig en de meiden zijn nu dikke vriendinnen. Het duurde even voor ze loskwamen, maar het is nu zo schattig om te zien! Stella ophalen, lunchen en Sienna op bed leggen, de vaste routine :-). Met Stella lekker de nieuwe bieb boeken gelezen en wat gespeeld en ik was weer klaar. Ik ben lekker naar mijn kamer gegaan, rustig aan gedaan. 's Avonds gingen we met een groep naar de Cheesecake factory, om afscheid te nemen van Anna, die terug naar huis ging vanwege haar heimwee. Ik had de chocolate tuxedo cheesecake, zo lekker!! Ik had gelukkig geen Spaans, de docent had oudergesprekken. Volgende week weer!

Vrijdag, laatste dagje voor het weekend! 's ochtends bij de bieb een muziek klas voor Sienna, met liedjes, dansjes, sjaaltjes enzo. Ze vond het wel leuk, maar volgens mij niet superboeiend... Ach, hebben we dat ook geprobeerd :-). Daarna naar de speeltuin en thuis weer eens koekjes bakken :-). Na Sienna's nap lekker naar buiten, in de blaadjes springen. Zo leuk, ze hebben hier echt bergen blaadjes, dus leuk om te doen! 's Avonds oppassen = Lekker films kijken!

Zaterdag met Jenna meegerend, zij rende met de wandelwagen met de girls, ik lekker zonder :-). Voor zover mogelijk lekker gekletst, verder vooral gerend. Daarna douchen en met de au pairs naar Linvilla, een pumpkin farm. Met Stephanie, Anna en Jule ook nog een hayride gedaan, niet superspectaculair, maar wel leuk. Verder miljoenen (oké, dat is overdreven, laten we het op duizenden houden) pompoenen gezien. 's Avonds opnieuw oppassen, dus meer films...

Zondag met mijn gezin naar Tyler Arboretum, voor de pumpkin days. Het was zoo leuk! En ik heb voor het eerst in een echte Amerikaanse schoolbus gezeten! Daarmee werden we van de parkeerplaats naar de ingang gereden (ze hadden een andere mega parkeerplaats, omdat dit zoveel bezoekers trekt). Jenna had tickets gekocht voor de kids, waarmee ze zich konden laten schminken en een vogelverschrikker konden maken, wat supergrappig was. Verder een nieuwe Hayride, deze was wel mooier dan die van gister, omdat Tyler zo'n mooi gebied is. Verder nog naar een spookboomhut geweest, wat Stella echt mega eng vond, maar ze wilde nog wel een keer terug :-).
's Avonds lekker soep gegeten en weer even geskypt.

En dat was weer een weekje in het leven van deze au pair!
Snel meer :-)

XX Suus

  • 12 Januari 2015 - 00:18

    Maria:

    Ha Suus,
    Echt authentiek Amerikaans heb je nu al een flink aantal seizoensevenementen meegemaakt.
    De kinderen zullen je gaan missen....en jij hen! Je doet echt veel leuke dingen met ze.

    Hier is t echt winter, veel regen en koud. Ik kan nu al naar de lente verlangen. Geduld nog maar even.
    Wij genieten ons helemaal suf van Jip en Joep die erg groeien en gekke dingen uithalen. Jip ligt nu lekker bij me op schoot, terwijl zijn broer op muizenjacht is. Die komen ze vol trots thuis brengen helaas.

    Hebben jouw kids ook iets met dieren?

    Tot een volgende keer, ga lekker verder. De tijd schiet al op!
    Liefs,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 10971

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: