Week 28: Philly, NY & DC met Mamma - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 28: Philly, NY & DC met Mamma - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 28: Philly, NY & DC met Mamma

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hoi allemaal,

Hier het vervolg op de vorige blog, mamma in Amerika!
Maandag deel twee van de grote Philly tour, met mamma de stad verder verkend. We begonnen met de tour in Independence hall, waar de declaration of independence is getekend. Leuke tour, niet superlang, maar wel weer wat nieuwe dingen geleerd. Daarna de Reading Terminal Market, niet te missen. Eten en drinken van over de hele wereld, daar dus even rondgelopen, gezeten en een pretzel gegeten. Moest ook nog even gebeuren, want dat stond op haar lijstje :-).
Verder het hele centrum doorgelopen, Benjamin Franklins huis, Rittenhouse square en de Liberty bell gezien. Souvenirs gekocht en toen vonden we het wel mooi geweest. 's Avonds lekker italiaans gegeten, al viel het toetje een beetje tegen. Natuurlijk moesten we daarna nog even naar de Starbucks, en hebben we terug in ons appartement nog lekker gekletst en gelezen. Wel bijtijds (soort van) gaan slapen, want de volgende dag New York!

We kwamen rond 11 uur in New York aan, en we gingen meteen aan de slag. Een leuke Hop on Hop off bus gezocht, en alle attracties langs. Uitgestapt bij Ground Zero, en het 9/11 museum bezocht. Superindrukwekkend! Heel mooi opgezet. Daarna weer in de bus, verder rond. Natuurlijk ook even op Times square gestaan, en toen was het alweer bijna tijd om te gaan! Snel nog wat gegeten en op naar de bus. Hele ingewikkelde vertrekplaatsen, want ik was naar de verkeerde op weg. Supersnel nog naar de andere plek, en we waren nog net op tijd :-). Lekker uitrusten in de bus en naar bed.

De volgende dag weer even een rustigere dag, beetje uitslapen, lekker ontbeten bij Ihop. International House of Pancakes, om ook de echt Amerikaanse pancakes te kunnen eten. Daarna naar het Museum of Art gelopen. Mooie route en mooi museum! Ik was er eerder geweest, maar alleen beneden. Boven was het heel erg cool, allerlei dingen nagebouwd, zoals een chinese tempel, een japanse theetuin en huis, een klooster en een hindoestaanse tempel. Heel mooi gedaan. Daar hebben we dus zo'n beetje de hele dag doorgebracht...

Donderdagochtend in de bus (heeeel erg vroeg) naar Washington D.C. Ik heb dus nog even lekker doorgeslapen in de bus. Eenmaal in D.C, superheet trouwens, op naar het witte huis. Daarna door naar een souvenirswinkeltje en het Washington Monument. Verder rondgelopen en ook het lincoln memorial gezien en het WWII Memorial. Daarna door naar het Martin Luther King Memorial (ja, het is een stad vol memorials of monuments). Daarna met de metro richting het capitool, waar we eerst even rustig hebben gezeten om bij te komen van al het lopen en de indrukken, en nog even een foto tour gedaan naar de rotunda. Via het Supreme Court richting het station en daar heerlijk gezeten en gegeten bij de pret a manger. Geweldige chocolademelk! En weer met de bus terug, waar we rond 10 uur weer aankwamen in Philly voor onza laatste nacht daar.

Vrijdag dus ook rustig aangedaan, ontbeten, ingepakt en met de trein weer terug naar Bryn Mawr. Daar een taxi naar huis en weer even deels uitpakken. Niet al te laat weer op weg, want de King of Prussia mall stond op het programma. Nou shoppen kunnen we met z'n tweetjes als de beste. Mamma is geweldig geslaagd voor haar sportkleding, wat andere kleding en wat kleine dingetjes. Ik heb meteen van mijn moeder gebruik gemaakt door haar mee te laten beslissen over mijn winterjas en timberlands. Een moeder geeft toch ander advies en kent je toch beter. Verder ook een supermooi kettinkje gekregen en zelf nog wat kleding gescoord. Toen het echt laat was (8 uur) en onze magen begonnen te rammelen zijn we naar de Cheesecake factory gelopen. Daar lekker gegeten, zalm (mamma) en pasta (ik) en als toetje natuurlijk een stuk Cheesecake. En daarna nog kletsen, en kletsen, en kletsen, tot we bijna de laasten daar waren. We waren na 12en thuis.

Zaterdag een daytrip naar de Amish, dus daar rustig aan heen gereden, via de binnenwegen. Daar een tour door het gebied gemaakt en vervolgens een tour gekregen door een typisch Amish huis. Heel leerzaam, maar ook heel raar om te bedenken dat mensen nog zo leven. Op de terugweg nog een detour gemaakt omdat google maps raar deed en ons niet naar mijn adres in Pennsylvania stuurde, maar naar dat adres in Maryland. Compleet de andere kant op. Op een gegeven moment had ik door dat we niet de goeie kant opgingen, en hebben we het gefixt. Ach, zo heeft mamma nog een extra staat bezocht. Die avond de beste pizza die ik in Amerika heb geproefd gegeten. Snap Pizza in Ardmore, geweldig concept. Zelf je eigen pizza samenstellen, en alle pizzas zijn $7,49. Heerlijk. Als toetje natuurlijk een Frozen Yoghurt, dat kan en mag niet anders.

Zondagochtend, de laatste dag. Moeilijk hoor. Met alle spullen in de auto nog even de buurt doorgereden, en geindigd in Ardmore, toch wel mijn favoriete plek. Daar rond gelopen en gezeten bij de starbucks totdat het toch echt tijd was om naar het vliegveld te gaan. Moeilijk afscheid genomen, ik kon het redelijk volhouden, tot ik bijna thuis was, toen kwamen in de auto toch ook de tranen. Gelukkig was iedereen thuis, en vond Sienna het oke dat ik haar maar bleef knuffelen. De rest van de dag dus bij de kids gebleven, anders ging het niet goed. Ik vond het zeker een voordeel dat ik maandag weer moest werken, dat gaf me genoeg afleiding. Maar daarover snel meer!!


XX Suus

  • 19 November 2014 - 07:37

    Maria:

    Met je moeder door Amerika reizen! Wat een ervaringen. leuk ook jouw verhalen te lezen met die van je moeder in gedachten ernaast. Jullie hebben samen heel wat gezien!
    Kan me voorstellen dat het moeilijk was om op een bepaalde manier weer alleen verder te gaan, ook al heb je mensen om je heen. Dat is toch anders.
    De tijd schiet alweer op. Bijna Sinterklaas. Dat zal ook raar zijn. Zo Nederlands. Volg je de zwarte pieten discussie een beetje. Waanzinnig Nederlands, demonstraties tijdens de Sinterklaasintocht. Foto0s van Pieten met vegen op hun gezicht, witte pieten, helemaa zwarte pieten...en iedereen heeft er een mening over. Het was toch een kinderfeest?
    Jij nog alle goeds daar in het verre Amerika en toto de volgende keer.
    Liefs van je tante!

  • 23 November 2014 - 15:38

    Mamma:

    Wat een prachtig verhaal!
    Heerlijk om mijn eigen tours zo terug te lezen en ook handig omdat ik in weinig tijd zoveel gezien heb dat ik wel eens de draad kwijtraak...
    Ik zou zo weer terugwillen naar jou en ook de USA!
    Maar helaas...de plicht roept me...

    De tijd vliegt en especcially when you are having fun!

    Ik kijk alweer uit naar je volgende spannende verhalen,

    kusjes van je mamma!!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 10964

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: