Week 36: Thanksgiving! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 36: Thanksgiving! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 36: Thanksgiving!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 November 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hoihoi,

Deze week een lekker Amerikaanse week, Thanksgiving! En daarna nog een lang weekend naar New York. Laat ik snel beginnen.

Maandag nam Jenna granny mee naar Philadelphia, dus we waren grotendeels alleen. Hugo en Stella hebben deze week beide vrij voor Thanksgiving, dus het was ineens weer druk! 's Ochtends naar de bieb en daarna Brad, een vriendje van Hugo gevraagd om te komen spelen. Sienna wilde maar niet gaan slapen, maar uiteindelijk lukte het toch. Toen Brad werd opgehaald wilde iedereen doorspelen, dus toen zijn ze met Brad mee naar huis gegaan. Dat was even rustig! Tijd om de was op te vouwen... 's Avonds moest ik weer oppassen, en Stephanie kwam me gezelschap houden. Altijd gezellig!

Dinsdag weer een rustige dag, lekker veel boekjes gelezen met de kids. Sienna wilde alleen totaal niet slapen, dus die heb ik drie uur lang teruggelegd in bed, tot het tijd was om haar eruit te halen. Lekker frustrerend. Helemaal omdat je haar dan heel goed in de gaten moet houden. Ze gaat dan namelijk uit bed, en overal aanzitten. Kleren uit de kast of naar mamma's badkamer en met de make-up spelen. Gelukkig was dat vandaag niet het geval. Het buurmeisje kwam nog even spelen en ik had 's avonds weer Spaans. Nog maar 2x en dan ben ik klaar!

Woensdag was iedereen vrij, ook Jenna, en hebben we eigenlijk de hele dag in de keuken gestaan. 3 pumpkin pies gebakken, een appelcrumble, chocolade mousse, paté en zoveel mogelijk klaarmaken voor morgen. 's avonds met zijn allen op de bank een film gekeken. Het sneeuwde!

Donderdagochtend bijtijds op, want we deden mee aan de Turkey Trot, een 5km race door de buurt, met donuts en warme chocomel bij de finish. Dat heeft me er wel doorheen getrokken ;-). En ook de warme chocomel was heerlijk! Daarna een heerlijke brunch, met ei, zalm en bagels. Yum! Jenna's zus Dana kwam met haar zoon Micah en haar vriend Brett, zij zijn zo leuk! We begonnen met dinner rond 14.30, eerst een salade, daarna het mega buffet. We hadden kalkoen, aardappelpuree, zoete aardappels met marshmallows, ham, sperziebonen, stuffing, jus, champignons, spinazie, cranberrysaus en wortelen. Meer dan genoeg dus. Het was heerlijk! Een stel uit de buurt kwam het toetje bij ons eten, maar voor die tijd gingen we nog even naar buiten. Lekker met de kids door de sneeuw stampen! En daarna terug voor de toetjes. Daar heeft ook iedereen van gesmuld, en Dana had zelfs nog twee taarten en koekjes van de Cake Boss meegenomen!
Einde van de avond met Jenna, Michael, Brett en Dana nog Skyfall gekeken en daarna snel slapen.

Vrijdag ging de wekker namelijk erg vroeg om naar NY te gaan! Jule kwam me ophalen en we hebben snel nog even een brood gekocht als ontbijt tijdens het weekend. Ik had namelijk al nutella in mijn tas zitten :-). We kwamen rond 11 uur in New York aan en zijn meteen op pas gegaan. Eerst de NY Free library rondgelopen en daarna Bryant park. Daar hadden ze ook een hele kerstmarkt. Daarna doorgelopen naar de tram/kabelbaan naar Roosevelt Island, dat was echt heel gaaf! De kabelbaan, maar ook het eiland en het uitzicht! Superleuk! Daarna naar het hotel, inchecken en tassen achterlaten. We hadden nog iets op ons lijstje staan voor vandaag. Het MoMa is vrijdag van 16.00-20.00 gratis, en Jule was er nog niet geweest, dus daar zijn we doorheen gelopen. Jemig wat was het druk!! Dat was de vorige keer wel minder! Maargoed, leuk om weer te zien, al was er wel een hele vreemde tijdelijke tentoonstelling, met halve benen enzo. Raar, maar goed, hoort er ook bij! Daarna naar Union Square vertrokken, omdat daar een Vapiano zat, en daar hadden we beiden heel veel zin in! We kwamen er ook achter dat dat een hele leuke buurt is!

Zondag redelijk bijtijds weer op, we hadden weer een drukke dag. We zijn via Central Park van de Upper East Side naar de Upper West side gelopen, en meteen even de Bethesda fountain opgezocht (bekend van vele films en Gossip Girl :-)). Onze tweede stop was het National History Museum, wow, wat een museum! Heel groot, maar ook heel mooi opgezet! Uiteindelijk dus pas eind van de middag naar het Metropolitan Museum of art, waar we niet alles hebben gezien omdat onze voeten zo'n pijn deden. Maar we zijn natuurlijk wel door het grootste gedeelte gelopen. Daarna weer met de metro naar Union Square en daar gegeten.

Zondag was de laatste dag, dus uitgecheckt en met onze tassen op de rug weer door New York gelopen. Ik had nog een ticket voor het Empire State building uit de introductieweek, dus die heb ik gebruikt. Jule was al naar het Rockefeller Center geweest, dus die ging winkelen op times square. De rijen waar ze het altijd over hebben bij het Empire State stonden er niet en ik kon zo doorlopen. Prachtig uitzicht, alleen was het een beetje bewolkt, dus heel ver lukte niet. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik op hetzelfde gebouw heb gestaan als King Kong, en dat is ook wat waard! Daarna weer Jule meeten op Times Square, waar we even mensen gingen kijken. Daarna nog even winkelen en gezond fastfood eten. Er zit daar namelijk een fastfood Salade bar. Je kan zelf je sla kiezen, en wat je er in wil. Je kan het laten roerbakken met een sausje en er rijst, couscous of quinoa bij doen. Laatste stap? Vlees of groente toevoegen! Superlekker en net zo duur als een meal bij de Mac oid. Wij zijn fan! Zelf ik, die niet van salades houd! Daarna werd het wachten op de bus, maar wel in stijl, met een frozen yoghurt natuurlijk! Uiteindelijk laat weer terug, met pijnlijke voetjes, maar het was het zoo waard!!

Geweldige week! Tot snel!

XX Suus

• 13 Januari 2015 - 12:33

Maria Pinxter:

Ha Suus,
    Hoezo de wereld zien:). Leuk om zo weer up to date te raken met je belevenissen. New York lijkt me echt fascinerend. Gaat niet gauw vervelen omdat er overal wel weer wat is te zien. De klassiekers, maar ook het hele nieuwe.
    Zo las ik hier net in de krant, met foto's (!) dat het in de metro van NY een statement is geworden om tot aan je middel alles aan te hebben, wanten, mutsen, truien, maar vervolgens rokken en broeken uit te doen in de metro. Vervolgens als je uitstapt op het perron weer aankleden. Ondergoed hou je wel aan. Een rage die gestart is door een 'performer'. Benieuwd of je dat nog tegengekomen bent? Meegedaan hoop ik niet!

Wel heb je gitaarspelende blote cowboys op een vluchtheuveltje gefotografeerd. Ook een statement?

Nou, we horen het wel weer...Suus in The States!
    Liefs van hier,
    Maria

• 18 Januari 2015 - 18:30

Mamma:

Je kunt nu wel zeggen dat je New York een beetje begint te kennen!
    Wat een ervaringen allemaal...
    Dat neem je mooi voor de rest van je nog lange leven met je mee!!

Kusjes mamma