Week 31: Clustermeeting en NY - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 31: Clustermeeting en NY - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 31: Clustermeeting en NY

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hallo!

Welkom bij weer een nieuwe week in mijn leventje hier. Nu ik dit allemaal aan het typen ben, kom ik tot de conclusie dat ik in Oktober eigenlijk flink veel gedaan heb, het was een leuke maand!!

Maandagochtend naar de bieb, Storytime met Sienna, en Ana en baby Declan waren er ook met Elza en haar vriendin Eveline. 's Middags met Stella playdough gaan maken, een gekke substantie, maar Stella vond het prima om mee te spelen, dus ok ;-). Verder is het nu echt herfst, maar zonder de Nederlandse regen! Dus heerlijk weer om lekker buiten in de bladeren te spelen.

Dinsdag weer een korte dag, tot 3.30, het voelt dan net als vakantie 's middags :-). 's Avonds weer gebarentaal, yay! Een van onze klasgenoten runt een pretzel factory winkel, en neemt altijd alle overgebleven pretzels mee naar class, dus wij smullen daar heerlijk van! Na de les met wat au pairs naar Hope's cookies en nog lekker even kletsen.

Woensdag had Stella een playdate met iemand van haar vorige 'school', en hebben we met z'n allen pizzas gemaakt. Haar moeder is ene heel leuk mens, dus daar lekker mee gekletst terwijl de drie meiden in de kelder heerlijk aan het spelen waren. Nadat Dakota weer naar huis was en Sienna in bed lag heb ik samen met Stella al hun boeken georganiseerd, elk kind heeft nu een eigen plankje met hun boeken, en na het lezen moeten ze ook weer terug op het plankje. (nu, een paar maanden later moet ik zeggen dat het in de praktijk nog redelijk werkt ook)

Donderdag heeft Stella een schoolreisje naar het planetarium, dus na boodschappen doen met Sienna haal ik haar daar weer op. Ze is daardoor wel lekker vroeg klaar, dus we gaan... Juist, koekjes bakken. Deze keer mijn/onze specialiteit, de koekjes waar altijd om gevraagd wordt, snickerdoodles. En ze zijn nog leuk om te maken ook! Daarna weer verder aan ons pompom project en tussendoor draaien we ook nog eens een wasje. 's Avonds weer naar Spaans en voor de verandering ga ik eens vroeg slapen ;-).

Vrijdag is het overdag vrij rustig, maar 's avonds moet ik oppassen en neem ik de kids mee naar een Halloween party op Hugo's school. Hugo gaat als de Hulk, Stella als Assepoester en Sienna heeft een Rapunzel jurkje aan. Heel leuk gedaan, de kantine van de school had nu een dj, spelletjes en glittertattoos. Sienna en Stella gingen los op de dansvloer, zo schattig! Tegen half 8 zag ik aan Sienna dat ze het wel gezien had, dus zijn we naar huis gegaan. Dana, Jenna's zus zou eigenlijk oppassen, maar voelde zich niet lekker. Zij heeft het wel overgenomen toen ik thuiskwam, waardoor ik nog met wat au pairs nar Mad Mex ging om afscheid te nemen van Anna. We deelden wat chips met z'n allen en namen een toetje. De chocoladebrownie met ijs is daar echt goddelijk!

Zaterdag had ik een clustermeeting waar ik helemaal geen zin in had, we gingen bowlen en Elza kwam niet, omdat zij lekker met haar vriendin wilde zijn. Logisch, maar niet zo gezellig ;-). Uiteindelijk viel het wel mee, maar het was zeker niet de leukste meeting die ik heb meegemaakt. Wel een leuk meisje uit Delaware leren kennen, de positieve kant! 's Avonds met Jule naar de film, The Best of Me, een echte meidenfilm! Ook nog leuk, ik reed met google maps, en we zijn ontzettend fout gereden. Maar ik zweer je, het was Google maps! We reden doodleuk over een weg langs de cinema en maps zegt 'uw bestemming is bereikt'. Niks daarvan, want we konden helemaal niet naar de cinema vanaf daar, er was geen ingang, dus ik erlangs, bleek dat een oprit naar de snelweg te zijn... Oeps! Nouja, bij de eerste exit er weer af en weer terug erop naar de andere kant. En weer zegt google maps dat we er zijn, terwijl we er niet zijn. Dus we gingen maar op gevoel naar de ingang rijden, en dat lukte! Net op tijd voor de film, die ook niet de beste was. Wat een einde! We besloten 's avonds nog wel om de volgende dag met Laura naar New York te gaan, dus nog even onze tickets geboekt!

De volgende ochtend lekker vroeg op het station, en in de bus. Het was heerlijk weer en een hele leuke dag! Laura had nog een andere vriendin meegenomen en die wilde door Highline park lopen, en zo gezegd zo gedaan. Leuk om te zien, een park op zoveel meter hoogte. Verder Grand Central Station voor het eerst gezien, en eindelijk over de Brooklyn Bridge gelopen!! Daarna nog naar ground zero en geluncht. Laura en Victoria wilden andere dingen doen dan Jule en ik, dus we zijn opgesplitst. Jule en ik hebben de rest van de dag Central park verkend en zijn daarna weer terug gegaan. Leuk dagje NYC met veel nieuwe dingen!

Volgende week is het Halloween!!

XX Suus


  • 12 Januari 2015 - 00:09

    Maria:

    Ha Suus,
    Leuk weer van je te horen! Je gaat gestaag door zo te lezen. En weer naar New York geweest. Las net een artikel in de Trouw over New York en de zo langzamerhand 'groene' versie, stadsgedeeltes met veel groen, hangende tuinen, speciale winkels met alleen bio eten en 'duurzame' producten, hippe fair trade kleding winkeltjes en alternatieve woongemeenschappen. Bekend?

    Ik lees nog lekker even door!
    Dag, dag,
    Maria

  • 12 Januari 2015 - 07:59

    Iris:

    Snickerdoodles?! Heb je daar een recept van?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 10950

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: