Week 27: Mamma hier! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 27: Mamma hier! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 27: Mamma hier!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 September 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hallo allemaal,

Een spannende week, waarin ik niet kon wachten tot vrijdag: Mamma komt :-). Gezellig samen zo veel mogelijk van Amerika zien in een week. Maar eerst nog even werken...

Maandag was een rustige dag (Goh, dat komt bekend voor), maar ik had 's avonds een evaluatie. Was toch nog best even zenuwachtig. Maar Ik doe het prima, ze zijn blij, ze vroegen of ik meer Nederlands met de kids willen doen (prima), wat vaker wil vegen (ok dan), en een half jaar langer wil blijven (nee, sorry). Ze vonden het leuk dat ik de kids meer aan het lezen heb gekregen, en veel bieb activiteiten doe. Verder vinden ze het goed dat ik veel reis, en zoveel mogelijk doe in mijn vrije tijd. Nou, altijd mooi om te horen. Maar ik blijf dus niet langer, ik vind een jaar mooi genoeg geweest eigenlijk.

Dinsdag weer een ' schooldag' maar ik was te laat. Jenna ging weg en michael zou me aflossen, maar die kwam om 6 uur thuis... Ik had het gelukkig tegen Laura gezegd, dus die heeft het netjes tegen de docent gezegd. Maar wel vervelend. Verder heb ik vandaag een bonensoep gemaakt in de slowcooker (Mijn verantwoordelijkheid, omdat Jenna erwtensoep wilde maken, en ik daar een ontzettende hekel aan heb). Maar ik vond het prima om te doen, en het was ook heel erg lekker!

Woensdag hebben we lekker in de kelder gespeeld, en dan heb je geen kind aan ze. Ze vermaken zich prima, en ik zit lekker op de bank, of bouw een toren, help Hugo met lego. Heerlijk! 's Avonds gevuklde kip gemaakt, met prosciutto erom heen. Prima te eten :-). Na het eten kwam Stephanie hierheen en hebben we gewoon een avondje rustig aan gedaan.

Donderdag had Hugo vrij. 's Ochtends bleef hij bij Jenna thuis, en ben ik met Sienna naar de bieb gegaan. Storytime, altijd leuk, en even naar de speeltuin. Stella opgehaald en 's middags lekker met Hugo lego gedaan terwijl de andere twee zich met andere dingen prima vermaakten. 's Avonds weer Spaans.

Vrijdagochtend nog boodschappen gedaan, ook wat dingen gehaald voor mijn week in Philly met mijn moeder. Jenna was op tijd klaar met werken, dus ik kon mamma ophalen op het vliegveld. Toen ik bijna wegreed waren er toch wel wat zenuwen hoor! Spannende rit naar het vliegveld, en toen kon het wachten beginnen. Ze was geland... En toen wachten, meer wachten en nog langer wachten. Ik zag al visioenen dat ze was vastgehouden door de douane, of ergens anders stond te wachten. Ik zag al wel wat mensen van de vlucht voorbijkomen, maar bijna twee uur na het landen kwam ze dan eindelijk door de deuren :-D. Heerlijk. In de autorit naar huis alvast lekker gekletst. Onderweg getankt, Hugo opgehaald van een vriendje en naar huis. Iedereen aan iedereen voorstellen, kopje thee drinken, rondleiding geven en toen was het alweer etenstijd. Jenna had een heel menu samengesteld, heerlijk! Als toetje kregen we nog geflambeerde banaan met ijs. (en rum...). Na het eten heeft ze de cadeautjes gedaan, die allemaal zeer in de smaak vielen. Daarna heeft Michael ons naar het station gebracht, en zijn we naar ons appartement gegaan. Het is een fantastisch appartement, en de bedden zijn nog beter. Wow. Geweldige locatie en super interieur. We zijn dan ook snel lekker gaan slapen!

Zaterdag lekker uitslapen (heel vervelend, zo'n jetlag), lekker rustig aan ontbeten (ik had bagels mee, kaas, appels, dus we konden een goed ontbijt in elkaar knutselen. De eerste dag hebben we rustig aan gedaan, dus meer rondgelopen, City hall gezien, het Love park, gewoon de stad een beetje verkennen. 's Avonds heerlijk gegeten bij Hip City Veg, en een variant van de Philly Cheese steak gegeten, een heerlijke vegetarische variant.
's Avonds lekker bijkletsen en lezen, en weer naar bed.

Ook zondag rustig aan gedaan, en de hop on hop off tour gedaan. Halverwege uitgestapt en door South street gelopen, een van mijn favoriete straten. Hier zitten bijna geen ketens, maar wel allerlei leuke winkeltjes. Het was superheet, dus we hebben een Rita's waterice genomen. Heerlijk! Daarna door naar Penn's landing, waar je aan de overkant New Jersey al ziet. Verder naar Betsy Ross house (de vrouw die de eerste vlag heeft genaaid), St. Elfreth's alley (de oudste huizen van philly) en als laatste het constitution centre. Dat was een heel leuk museum. Een heel museum over de grondwet en rechten en wetten van Amerika. We konden zelf worden ingestemd als president. Een heel leuk interactief museum! (Maria en Emmy, dit was een geweldig museum geweest voor een uitje!) 's Avonds Mexicaanse burrito's gegeten bij Chipotle, en kletsen bij de Starbucks. Ik heb iemand verslaafd gemaakt geloof ik ;-).

Dat was alweer de hele week, en er komt nog een geweldige week aan: Philly, New York en Washington D.C. komen eraan!

XX

Suus

  • 20 Oktober 2014 - 10:14

    Maria:

    Ha Suus,
    Ja maak ons maar lekker jaloers! Fantastische verhalen. Van je moeder ook hele enthousiaste verhalen gehoord. Jullie hebben echt heel veel gedaan en gezien.
    Het moet ook erg leuk zijn om jouw favoriete plekken te kunnen laten zien. Ook voor later. Je moeder weet precies waar je het over hebt. Leuk de ontvangst bij je host ouders. En natuurlijk een compliment dat ze je langer vragen. Maar ik kan me voorstellen dat je na 1 jaar wel weer eens wat anders wilt.
    Mooie musea, lijkt me. Jullie zijn ook nog in dat van Modern Art geweest. Hangt daar dat beroemde schilderij van picasso, les demoiselles sir l'herbe? Of is dat in new york?

    Nou genieten samen, zeker ook van dat appartement en de faciliteiten daar. Al zijn jullie daar natuurlijk niet echt veel overdag geweest.mlijkt me wel raar dat je geen ramen open kunt zetten. Alles airco! Is dat niet vreemd?
    Heb op dit moment bronchitus, dus erg alert op frisse lucht. Die was op lesbos geweldig. De hele dag zeelucht! Hier zitten we ook redelijk buiten en dicht bij zee, maar het is toch veel vervuiler door de randstad. Dat merk ik wel. Maar ik hoest nu mijn longen weer schoon.

    Je hebt nog in je verhaal dagen met je moeder te goed, in werkelijkheid moet je het weer doen met Skype!
    Tot de volgende keer.
    Liefs van hier,
    Maria


  • 06 December 2014 - 23:16

    Mamma:

    Ik krijg weer heimwee als ik je verhaal lees!
    Ik heb er zo van genoten dat ik echt hoop er nog eens heen te gaan en het liefste met jou natuurlijk..
    Er is nog zoveel te ontdekken in de buurt, maar er moet wat te dromen over blijven in je leven...haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10943

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: