Week 8: DC! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Week 8: DC! - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Week 8: DC!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Hoi lieve allemaal,

Het is inmiddels een tijdje geleden, dus bereid je voor op veel komende verslagen. Ik ga mijn best doen!

Deze maandag (12-5) een gekke dag, van 9-11 werken, en dan van 13-18, maar hé, dat breekt de dag weer eens even. Komt doordat Jenna dan weggaat, die is deze week voor haar werk weg tot donderdag. 's Avonds meegeweest naar T-ball van de kids.

Dinsdag van 8-6, en naar de bieb geweest met de kids. Die genieten toch wel van lekker spelen daar, storytimes of boekjes uitzoeken. Woensdag hebben we lekker buiten gespeeld en heeft Sienna mijn zonnebril uitgetest. Volgens haar is de beste manier om hem op te zetten op z'n kop. En dat krijg je er niet uit ;-). Supergrappig!

Donderdag was oma hier, dus geknutseld met oma. Toen ik bij Sienna ging kijken tijdens haar dutje, vond ik haar in een deken gewikkeld op de vloer ;-). Ach, wiegjes zijn voor watjes! 's Avonds uit eten geweest met Stephanie en Vanessa. Vanessa verhuist binnenkort naar Texas, dus nog even wat plannen proberen te maken.

Vrijdag kwam Jenna weer thuis, dus kids enthousiast! Maar Sienna wilde niet gaan slapen... Die was eind van de middag dus wel een beetje op, maar ik was toch om half 5 al lekker klaar. Daarna inpakken, tickets uitprinten, want morgen ochtend naar Washington D.C!

Zaterdagochtend met de eerste trein naar Philly. Michael/Jenna zou me naar het station brengen, supervroeg maar die ochtend was er geen beweging te vinden. Tsja, wat nu... Nog maar even wachten, andere opties bedenken (toch zelf rijden, en hopen dat zij later de auto ophalen vanaf het station bv.) en toch maar voorzichtig geklopt. Ze sliepen inderdaad nog, maar Michael was supersnel en heeft me toch gebracht. Bij het station wachten op Flor en Julieta (en op de bus), die ook met Greyhound meegingen. Eenmaal in D.C. (na vertraging...), door naar ons hotel (Prima!) en hup, de stad in.
Natuurlijk alle grote bezienswaardigeheden af, het witte huis, Washington Monument, Lincoln memorial, the Mall afgelopen (waar alle musea zitten) en het Jefferson Memorial, waar ook nog een gezellig feestje aan de gang was, dus lekker meegedanst. Halverwege de dag kwam het vierde meisje, Magda ook aan. Ze komt uit Oostenrijk, en we konden het prima vinden. 's Avonds Mexicaans gegeten (niet 100% goedgekeurd door Flor, maar goed genoeg ;-) en daarna door een donker DC nog naar het Capitool. Daarna, na al het lopen van die dag lekker in ons hotel bijgekomen.

De volgende dag gingen Flor en Julieta al vroeg terug (die moesten werken), maar Magda en ik waren klaar voor een tweede dag!
We hebben het Pentagon en het memorial gezien, zijn door Arlington Cemetery gelopen (waar JFK begraven ligt) en we hebben het Martin Luther King memorial gezien. Verder ook nog een echte Amerikaanse graduation ceremonie gezien, compleet met de zwarte robes en de vierkante hoedjes in de lucht! Echt heel leuk om dat zo te zien. Eind van de middag richting station, waar ik nog even wat gegeten heb (Magda moest rennen voor haar bus richting NY) en daarna naar huis. Vanaf Bryn Mawr ben ik opgehaald door Michael en daarna uitpakken en slapen als voorbereiding op de komende week.

Tot snel!

XX Suus