Reis, Orientation en de eerste blikken op New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu Reis, Orientation en de eerste blikken op New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzanne Beck - WaarBenJij.nu

Reis, Orientation en de eerste blikken op New York

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Zondagavond met kriebels in mijn buik naar bed, want maandagnacht ging het dan toch echt beginnen. Die grote reis naar de Verenigde Staten… Zonder echt te hebben geslapen rond half 4 richting Schiphol. Eerst nog even koffie gedronken met z’n viertjes, en daarna met Yara mijn koffer ingecheckt. Toen hadden we tot ong. 6.45 om nog verder te kletsen, dus nu met z’n allen nog een keer wat gedronken en wat gegeten. Toen werd het tijd om echt afscheid te nemen. Aan de ene kant makkelijker, en aan de andere kant moeilijker dan ik dacht. Het is nog steeds niet helemaal doorgedrongen dat dit afscheid voor een jaar is, en dus was ik nog niet helemaal overdonderd. Iedereen even goed geknuffeld en toen door de douane. Richting gate, door security en vrij snel daarna boarden. Easy Peasy. Hoewel, toen we eenmaal vlogen, kregen we boven Wales te horen dat ons vliegtuig stuk was, en we om gingen keren naar Londen. Op Londen Heathrow geland en opnieuw door security. Daarna in een lange, lange rij om nieuwe tickets te krijgen. (Bijna) Rennen voor het vliegtuig, luxer dan de vorige ^.^, en daar gingen we weer! Deze keer geen onderbrekingen en rond half 5 geland na films en series te hebben gekeken in het vliegtuig. Verder had ik nog twee hele lieve brieven te openen! Op het vliegveld door douane (eitje!) en de supershuttle gebeld. Vreemd en vol busje, maar hij bracht ons waar we moesten zijn. Inchecken bij het hotel en Kate (van Interexchange) gezien. Naar de kamer (mijn roommate was er nog niet) en even opfrissen. Daarna met Yara een rondje door de buurt gelopen op zoek naar eten. Heel grote portie spaghetti and meatballs gegeten, tenminste, een klein beetje gegeten. Terug naar hotel en roommate Juliana ontmoet. Na even kletsen ed. lekker gaan slapen.

De eerste dag Oriëntatie! Wekker rond 7 uur, half 8 ong. aan het ontbijt en 8.20 starten. Eerst eens wat leren over de Amerikaanse cultuur en mensen. Daarna door met de kids! Over de ontwikkeling van kids van 0-2 geleerd. ’s Avonds een walking tour door New York, heel erg leuk! Central Park gezien, 5th Avenue, Times Square en Broadway bewonderd. Daarna lekker op de kamer gezeten en slapen!
Volgende dag hetzelfde ritueel, alleen leerden we nu over het autorijden in de States en kids van 2-14. Ondertussen liedjes zingen, knutselen en moppen tappen. We leefden ons helemaal in! ’s Avonds Mexicaans eten met een groep en op de Staten Island Ferry geweest. Die vaart langs Liberty Island, met, jawel, het vrijheidsbeeld! Helaas was het weer niet geweldig, maar op de terugvaart hadden we wel een geweldige skyline!

Donderdag de hele dag EHBO en reanimatie geleerd. Interessante dag!! Daarna instructies op het station en hup, NY weer in. Heerlijke pizza gegeten en lekker gekletst. Laatste dag, dus later slapen, en vooral, de volgende dag een beetje uitslapen. Tenminste, dat was de hoop. De interne wekker ging alleen om 7.00 gewoon weer af. Toch even blijven liggen en dan toch maar ontbijten. Daarna met Juliana even tv gekeken en beneden een andere au pair uitgezwaaid. Daarna zelf NY verkennen. 5th avenue af, wat winkels bekijken, Macy’s gezien en het Flat iron building. En toen was het alweer tijd voor de trein. Met de koffers, 5 kwartier en toen was het zover!

Jenna stond bovenaan de trap op me te wachten, heel enthousiast! In de auto lekker zitten kletsen (Philly is een soort van donut: Het centrum is goed, dan de donut is minder, en daarna wordt het weer goed). En na 40 minuten was het dan zover, ik was bij mijn huis voor het komende jaar… De kinderen speelden al lekker buiten met oma en de buren. Dus die ook meteen ontmoet. Geen van de kinderen was echt verlegen, maar ze zijn wel superlief! Oma vertrok al snel weer, tijdens mijn rondleiding. De kids vonden het erg leuk om me mijn kamer, hun kamers en de rest van het huis te laten zien. Toen Michael thuis was heeft hij mijn koffers naar beneden gebracht (Je hebt minder koffers dan onze vorige au pair ), dank je wel! Daarna lekker gegeten en even naar buiten met de kids. Lekker rondje door de buurt gelopen, gestept of gefietst. Daarna even gekletst en vroeg naar mijn kamer, lekker uitpakken, douchen en slapen.

De eerste ochtend in mijn nieuwe bed. Best vreemd, maar nog steeds leuk! Heerlijk uitgebreid ontbijt (waffles, eieren, fruit) en hup autorijden. Ging prima! Ik ben fan van automaten! De routes waren iets lastiger te onthouden helaas. Wel meteen een bieb pas, dus ik mag nu ook boeken lezen, heel fijn. Na het rijden werd ik opgehaald door een andere Nederlandse aupair uit de buurt, Kim. Na samen verdwaald te zijn, uiteindelijk op de goede plek beland, waar al drie andere au pairs op ons zaten te wachten. Lekker gegeten (panini mozzerella/tomaat) en daarna weer richting huis. Daar hebben de kids mijn kamer verkend en de foto’s (die mijn hostfam heel lief voor me heeft uitgeprint en neergezet) bekeken. Ook de cadeautjes werden alvast bekeken. En goed geraden door Hugo, boeken, drop en koekjes (stroopwafels) waren al duidelijk. Jenna’s zus kwam met haar vriend op bezoek, en na een tijdje lagen de cadeautjes op tafel. De kinderen vonden het wel genoeg geweest :-). Sienna vond haar klompensloffen helemaal geweldig en loopt er de hele dag mee rond! De boekjes vielen in de smaak, en Michael deelt zijn drop met niemand meer. Iedereen die een keer een pakketje wil sturen: Dropjes zijn zeer welkom ;-). Die avond kwamen ook de buren eten met hun twee kids. Anya (ong. 4jaar) en Phionn (flynn op z’n Iers) van 6 weken. De buurman komt uit Ierland :-). Superleuk! Gezellige avond. Eerst lekker gespeeld met de kids beneden en daarna met de volwassenen gekletst. Toen de buren weer naar huis gingen, gingen de kids naar bed en hebben Michael, Jenna en ik heel wat afgekletst. Wat ze wisten van Nederland, vorige au pair avonturen, de kinderen, de buurt, Amerika, oriëntatie etc. Die avond ook even lekker met mamma (en later pappa) kunnen skypen. Toen lekker slapen.

En toen was het alweer vandaag, zondag 23 maart. ’s Ochtends mijn eerste American Pancakes. Lekker hoor! Ook lekker fruit, gekookt eitje en toast. Goed geslaagd! Daarna met Sienna naar een park gereden, kreeg de route en in een keer goed gereden. Hugo en Michael kwamen daar op de fiets naartoe. Rond twaalven terug, en toen ging het minder… niet optijd afslaan, en door moeten rijden tot ik kon keren. Wel mijn weg terug gevonden, en onderweg Michael (Die naar mij op zoek was ;-)) tegengekomen. Toen daarna nog een keer verkeerd gereden, ik had rechtdoor gemoeten (dat is onze straat), maar ging naar rechts. Paar keer rond en toen de weg terug gevonden. Sorry Sienna! Gelukkig verder alles prima. Sandwich gegeten, skypen met Kirsten en daarna met de auto naar T-mobile om mijn telefoon te regelen. Nu een nieuwe prepaid sim kaart, dus ben nu te bereiken door de hostfam. Daarna lekker even relaxen op mijn kamer en weer Stella’s verjaardagsfeestje plannen (princess tea party). Avondeten en nu mijn blog schrijven. Straks gaan we door mijn werkschema, huisregels ed.

Jullie horen snel weer van me!

XX Suus
Ps. Foto's op facebook (online foto account komt binnenkort!)

  • 24 Maart 2014 - 01:45

    Yara Wemmenhove:

    heel leuk verhaal :-D en klinkt allemaal heel goed en leuk hihi.
    time flies right?

    xxxjes, x meeten in NYC

  • 29 Maart 2014 - 16:39

    Maria:

    Lieve Suzanne,
    Leuk om je blog te lezen! Zo kunnen we je blijven volgen Miles away.
    Vanmorgen hebben Emmy en ik in het kader van onze jaarlijkse afbouw voor vasten oatmeal pancakes met blue Berry's gegeten en aan je gedacht. Bak je ze zelf of zijn ze kant en klaar? Wij vonden ze ook erg lekker.
    Je hebt in korte tijd al veel verschillende dingen gedaan en gezien. Rondrijden in een automaat en je weg zoeken, spannend lijkt me!

    We lezen graag verder. Liefs van de heemstede dames Maria en emmy


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

Au pairing in Ireland!

05 November 2013 - 16 April 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: